Kredi Kartı Güvenliği Nasıl Sağlanır
Kredi Kartı Güvenliği Nasıl Sağlanır?
Kredi kartları günlük yaşantının vazgeçilmez birer parçasıdır. Kartlarınızın güvenliğini sağlamak, maddi olarak kendi güvenliğinizi sağlamak anlamına gelmektedir. Peki internette, pos cihazlarında, ATM’lerde kullandığınız kartlarınızın güvenliğini nasıl sağlarsınız?
Online Alışverişlerde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Günlük yaşantınızda, fatura, vergi, alışveriş gibi işlemler internet üzerinden de yapılmaktadır. Bu alışverişler sırasında kişisel verilerinizi de sıkça paylaşmaktasınız, verdiğiniz bilgilerin güvenliğini sağlamak için kullandığınız internet sitesinin sayfasının mutlaka (https) olmalıdır. Ayrıca alışveriş yaptığınız sitenin güvenlik sertifikalarının da bulunması önemlidir. Bu şekilde gerçekleştirilen alışverişle kartın güvenliği sağlanmış olur. Sanal kart oluşturarak da limitinizi belirleyip güvenli alışveriş yapmak mümkündür. Ayrıca kartınızdan 3D Secure seçeneğini aktif hale getirerek, işlemlerinizin son aşamasında cep telefonunuza gelen şifreyle de güvenlik sağlamak mümkündür. Bunların dışında kart şifrenizi belirli periyotlarla değiştirmekte diğer önlemler arasındadır.
İnternetten gerçekleştirdiğiniz işlemlerden sonra kart bilgilerinizin kopyalanması gibi bir sorunla karşılaşırsanız derhal bankanızla iletişime geçmelisiniz. Ayrıca gerekli olursa hukuki süreç de başlatmalısınız.
Kart Şifrenizi Nasıl Korursunuz?
Kart şifrelerinizi doğum tarihi veya basit sayılar olarak kullanmamalısınız. Bankamatikler de işlemlerinizi yaparken şifrenizi kimseye göstermemeli ve paylaşmamalı, işlem yapacağınız makinede herhangi bir tuhaflıkla karşılaşırsanız, o makinelerde işleminize devam etmemelisiniz. Restoran gibi yerlerde ödeme yaparken mutlaka pos cihazının yanında bulunmalısınız.
Kredi Kartınız veya Banka Kartınız ATM’de Kalırsa Ne Yapmalısınız?
Bankamatiklerde işlemlerinizi gerçekleştirirken kartınız makinede sıkışabilir veya makine kartınızı geri vermeyebilir. Böyle bir durumla karşılaşmanız durumunda, makinenin başından ayrılmadan bankanızın müşteri temsilciliğiyle iletişime geçmeli ve sorunu bildirmelisiniz. Eğer mesai saatleri içerisinde ve banka şubelerinin bankamatiklerinde işlem yaptıysanız, kartınızın sıkışması veya kalması durumunda şubeye girerek kimlik kartınızla şubedeki görevlilerden yardım isteyebilir, sıkışan veya makinede kalan kartınızı geri alabilirsiniz.