Yürümenin Faydaları Nelerdir

Yürümenin Faydaları Nelerdir?

Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle insanlar yürüme alışkınlıklarını iyiden iyiye kaybetmiştir. Bu durumda da kişiler sağlımızda çok büyük yere sahip olan yürümenin değerini anlamaya başlamışlardır. Yapılan araştırmalar yetişkin insanların %40’ının hiç yürüyüş yapmadığını göstermektedir. Yürüme egzersizi insan vücudu için yapılabilecek en basit ve en etkili egzersizlerin başında gelmektedir. Yürüme egzersizinin insan vücuduna daha faydalı olabilmesi için temponun her geçen gün artması ve yürüme egzersizinin günde en az 30 dk. yapılması gerekmektedir. Günde 30 dk. yürüyen bir insan da yüksek kan basıncı önlenir, nabız düzenlenir, kalp krizi riski %27 azalır ve kötü kolesterolü azalır. Ayrıca yürüme egzersizi yapan bir insan ideal kilosunu koruyabilir, diyabet ve astım hastalıklarına yakalanma konusunda kendini yürüme egzersizi ile korur.

Yürüme egzersizinin insan vücuduna faydalarını incelemek gerekirse;

l Diyabet, Alzheimer ve kalp hastalıklarının ilaçlarının olmadığı göz önünde bulundurulursa yürüme egzersizi bütün bu hastalıkların oluşumunu engellemeye yardımcıdır.
l Doğru yürüme egzersizi ve tempo kişiyi sakatlanmalardan korurken, uzmanlar, koşma seviyesinden biraz aşağı bir tempoda yürümenin en faydalı yürüme egzersizi olduğunu söylemektedirler.
l Aynı zamanda düzenli yürüme egzersizi kasları geliştirirken, kalori yakımına ve stresin atılmasına yardımcı olmaktadır.
l Yürüme egzersizi insan vücudunun büyük kas gruplarını çalıştırdığı için vücut gelişimine oldukça büyük katkı da bulunmaktadır. Ayrıca yüksek tempoda yürüyen bir kişi dakikada 6 kalori yakabilmektedir.
l Yürüme egzersizi, uyku problemine yardımcı olurken, sindirim bozukluklarını da düzenlemektedir.
l Düzenli yapılan yürüme egzersizleri yorgunluk hissini engellerken, doğru yapılan yürüyüşlerle solunum kapasitesi de artar.
l Tüm egzersizlerde olduğu gibi yürüme egzersizinde de endorfin hormonu salgılandığından kişi daha mutlu olur ve kendine olan güveni artar.
l Tüm vücut kasların gelişimini sağlamasının yanında yürüyüş egzersizi, eklem ve kasların esnekliğini de artırarak daha sağlıklı bir vücudun oluşmasına katkı sağlar.
l Yapılacak düzenli ve doğru yürüyüş egzersizleri boyun ve bel ağrılarını azaltırken bu bölgelerde oluşabilecek fıtıkları da önlemektedir.
Yazımızın bu bölümünde yürüyüş egzersizi yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiğinden bahsedeceğiz.

Yürüyüşe başlanmadan mutlaka açma germe hareketleri yapılmalı ve yürüyüş egzersizi en az 2 saat olmalıdır. Yürüyüşten sonra mutlaka bol su içilmelidir. Yürüyüşten önce ağır yemekler yenmemeli bununla birlikte aç karnına da yürüyüşe başlanmamalıdır. Çok sıcak havalarda yürüyüşe çıkılmamalı, mümkünse yürüyüş için sabahın erken saatleri tercih edilmelidir. Sık sık tempo değiştirilmeli, ayak tabanlarının tamamı tüm adımlar boyunca mutlaka yere değmelidir.

YORUMLAR YAZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.