Koşu Yapmanın Faydaları Nelerdir

Koşu yapmak, spor yapmanın bir parçasıdır ve hemen her spor dalında antrenman olarak uygulanır. Sadece sporcuların değil herkesin yapabileceği, özel bir kabiliyet gerektirmeyen ve günün rutin bir parçası olması gereken bir spordur. Fiziksel ve psikolojik anlamda çok yararlı olup, beden sağlığının yerinde olması için gereklidir.

Koşu Yapmanın Fiziksel Yararları

Her gün 30 dakikalık koşu seansları yada koşunun da içinde yer aldığı spor türleri ile ilgilenmek en ideal spor yapma yöntemidir. Günlük olarak hafif tempoda koşu yapmak, kas sistemimizi çalıştırır, geliştirir ve vücutda fit görünümün elde edilmesini sağlar. Koşu yapmak fiziksel olarak;

Vücudun yağ tutmasını önler ve fit görünümün elde edilmesini sağlar.
Kas sistemini geliştirir.
Solunum yollarını açar, nefes darlığını önler.
Akciğerlerin daha fazla oksijen almasını sağlar.
Baş ağrısını önler.
Fazla kilolara bağlı hastalıkları önler.
Diyabet ve kalp rahatsızlıklarının önüne geçer.
Kabızlığa engel olur.
Koşu Yapmanın Psikolojik Yararları

Düzenli koşu yapmak, vücudun kendini iyi hissetmesine yardımcı olacağı gibi bu durum ruhsal yönü de etkiler. Doğa ortamında koşu veya herhangi bir spor ile ilgilenmek huzurlu hissetmeyi sağlar. Koşu yapmanın psikolojik yararları;

Stresi azaltır.
Depresyonu önler. ( sporun anti-depresan özelliği olduğu kanıtlanmıştır.)
Pozitif bakış açısı sağlar.
Baş ağrısını önler.
Daha zinde kalmaya yardımcı olduğu gibi uyuşukluk ve halsizliği de giderir.
Sağlıklı uyumaya yardımcı olur.
Koşu yapmak bizi hangi hastalıklardan korur?

Kalp – damar hastalıkları,
Diyabet,
Solunum yolları hastalıkları,
Kas ve eklem hastalıkları,
Obezite,
Kabızlık ve iştahsızlık
Spor türü olduğu için unutkanlığı önler. ( spor yapmanın Alzheimer hastalığına iyi geldiği kanıtlanmıştır.)
Kanser olma ihtimalini düşürür. ( Özellik ile bağırsak ve göğüs kanseri )

Bu etkenlerin dışında cildi diri tutar ve genç görünüm sağlar. Bu koruyucu özelliklerin hepsi sadece koşu için değil sporun hemen tüm dalları için geçerlidir. Şeker hastası olan kişilere spor yapmaları tavsiye edilir. Vücudu devamlı hareket halinde tutmak kasları ve kan dolaşımını etkiler. Bu da kanser ve tümör oluşumuna engeldir.

Koşu yaparken bazı detayları göz ardı etmemek gerekir. Örneğin; cilt lekelenmelerini önlemek için güneşin tepede olduğu saatlerde ( 12:00 – 16:00 ) koşmamak gerekir. Ayrıca koşu öncesi yüzdeki makyajın silinmesi gerekir. Makyaj gözenekleri kapattığı için koşu esnasında cildin hava almasını önler. Ayrıca koşu yapmak terlemeye yol açtığından sonrasında muhakkak duş almak gerekir. Koşu esnasında bunun bir spor olduğu ve sağlık için yapıldığı unutulmamalı ( yarışmalar dışında ), vücut aşırıya zorlanmamalıdır.